Bayi ve Distribütör Yönetimi

NİÇİN Şirket hedeflerinin daha karlı ve istikrarlı olarak yönetilmesi,
Şirket itibarının ve imajının güçlenmesi ve korunması,
Bayi ve distribütör yapıları ile şirket yönetimi arasında oluşabilecek, sorunların ve problemlerin öngörülerek, başlangıç aşamasında çözüme kavuşturulması
Şirketin dağıtım yapısının sağladığı karlılığın maksimize edilmesi için yapılan bir çalışmadır.

NASIL Aşağıdaki başlıklara ve bunların detaylarına değinen bir yapının kurulması gerekmektedir:

• Bayi Yönetimi Çalışma Planı
*Bayi Raporlama Sistemi (Hedefler, Takip periyodu, Bölge raporları, Pazar payı, Bulunabilirlik, Bayi stokları, tanzim teşhir aktiviteleri, maliyetler, vb.)
• Bayi Yönetim Sistemi Oluşturulması (Bayi sözleşmelerinin yönetimi, Bayi dosyaları, RUT organizasyonları, Çalışma esaslarının yazılması, Bilgisayar sisteminin çatısının oluşturulması veya iyileştirilmesi, Sipariş prosedürü, Şikâyet prosedürü, verimli sabit kıymet kullanımı, Satış arttırıcı Yarışmalar, vb.)
• Bayi Sisteminin Finansal Yönetimi (Teminatlar, Riskler, Tahsilât, Prim, Alacak Yaşlandırma vb.)
Performans Değerlendirme Sistemi ( Bayi Bölgesinin, Aylık Veya Yıllık Performansının Değerlendirilmesi)
• İletişim Planı (Pazara mesaj iletimi, Bayi’e mesaj iletimi, Acil mesajlar, Ziyaretler, Tebrikler, İhtarlar, Öneri toplama, Sosyal aktiviteler, vb.)
• İtibar Yönetimi (İmaja etki eden faktörlerin yönetim prensipleri, bayi fiziksel alanının görünümü ,kıyafet, teşhir, müzik, şikayet karşılama, tabelalar, tanıtım malzemeleri, ambalaj, vb.)
• Bayi teşkilatından beklenen davranışsal yetkinlikler , yetkinlik haritası, eğitim ve gelişim planı yapılması

SONUÇ Karı maksimize eden, maliyetleri iyi yöneten, iyi bir şirket imajını garantileyen, sadık, değer katan bir Bayilik ağına sahip olmanın temelleri kazanılmaktadır.

E-Bülten

Eğitim takvimini düzenli almak için ad, soyad ve e-posta bilgilerinizi doğru olarak giriniz.